1o Δημοτικό Σχολείο

Αγίου Κωνσταντίνου Αιτωλοακαρνανίας

Παραβατικότητα Ανηλίκων και Προεκτάσεις: Πρόληψη, διαχείριση και αντιμετώπιση

Παραβατικότητα Ανηλίκων και Προεκτάσεις: Πρόληψη, διαχείριση και αντιμετώπιση

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η ημερίδα με θέμα «Παραβατικότητα Ανηλίκων και Προεκτάσεις: Πρόληψη, διαχείριση και αντιμετώπιση», που διοργανώθηκε από το  1ο  και 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Κωνσταντίνου και την Ε.Δ.Υ. των Σχολείων στις 14/10/2024 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Κωνσταντίνου.  

Η εκδήλωση, που είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με την παραβατικότητα των εφήβων, συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων.

Τα μέλη της ΕΔΥ κ. Νίκη Μπουλούκη, Ψυχολόγος και κ. Αθηνά Αντωνιάδη , Κοινωνική Λειτουργός παρουσίασαν το ρόλο που έχουν στα σχολεία υποστήριξης καθώς και σημεία που χρειάζεται να προσέχουν οι γονείς σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς για να αποφευχθούν μελλοντικές παραβατικές συμπεριφορές από τους μαθητές.

Η  κύρια εισηγήτρια της εκδήλωσης κα. Μανιάκη Ευτυχία, Επιμελήτρια Ανηλίκων Πρωτοδικείου Αγρινίου μίλησε για τις αιτίες της παραβατικής συμπεριφοράς, τις επιπτώσεις της και τους τρόπους αντιμετώπισής της. Ανέπτυξε ενδιαφέροντα θέματα όπως ο ρόλος της οικογένειας στην πρόληψη της παραβατικότητας, η σημασία της επικοινωνίας μεταξύ γονέων και παιδιών καθώς και  τη συμβολή του σχολείου στη διαμόρφωση ενός θετικού σχολικού κλίματος.

Η ημερίδα αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για όλους τους εμπλεκόμενους να ανταλλάξουν απόψεις και να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παραβατικότητας. Τα Σχολεία δεσμεύονται να συνεχίσουν τις προσπάθειές τους για την παροχή ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές.

Οι Διευθυντές των Σχολέιων κ. Μαρία Κόκιου Και κ. Ευάγγελος Τσάμπος, καθώς και τα μέλη της ΕΔΥ κ. Νίκη Μπουλούκη, Ψυχολόγος και κ. Αθηνά Αντωνιάδη , Κοινωνική Λειτουργός ευχαριστούν θερμά την κ. Μανιάκη Ευτυχία για την ουσιώδη παρέμβαση.

 

11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή»

Το σχολείο μας στα πλαίσια της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού πραγματοποίησε επίσκεψη σε αθλητικές εγκαταστάσεις της περιοχής. Οι μαθητές συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες και έπαιξαν τα αγαπημένα τους αθλήματα. Οι μεγαλύτερες τάξεις είχαν την δυνατότητα να γνωρίσουν το άθλημα της επιτραπέζιας αντισφαίρισης και να παίξουν, υπό την καθοδήγηση του προπονητή επιτραπέζιας αντισφαίρισης, κ. Βενιαμίν Γερνά, τον οποίο και ευχαριστούμε για τον χρόνο που διέθεσε στους μαθητές μας. Στόχος της ημέρας είναι να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. 

Το κουδούνι του σχολείου μας χτύπησε ξανά!

Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 μια νέα σχολική χρονιά άρχισε. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε ο Αγιασμός  για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Δάσκαλοι και δασκάλες, μαθητές και μαθήτριες, με νέα πρόσωπα ανάμεσά μας, ξεκινήσαμε με πολλή όρεξη και ενέργεια για το φετινό μας ταξίδι. Καλωσορίζουμε τα καινούρια παιδιά του σχολείου και πρωτίστως τους μικρούς μας μαθητές, τη φετινή Α΄ Δημοτικού. Ευχόμαστε μια καλή, δημιουργική και εποικοδομητική χρονιά!!!

Εγγραφές στο Ολοήμερο

Αγαπητοί γονείς,

Όσοι ενδιαφέρονται για εγγραφή των μαθητών σε Ολοήμερο πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2024-2025, μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο και να υποβάλλουν αίτηση από 20/05/2024 μέχρι και 31/05/2024 και από ώρες 8.15-12.30.

Εκ της Δ/νσεως

Οδηγίες προς τους γονείς από την Κοινωνική Λειτουργό

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Τις τελευταίες μέρες πολλά κράτη όπως και η χώρα μας βιώνουν μία πρωτόγνωρη κρίση που επιβαρύνει κυρίως την υγεία αλλά η αρνητική της επιρροή προχωρά και σε κοινωνικό, εκπαιδευτικό, επαγγελματικό, οικονομικό και προσωπικό επίπεδο για όλους τους πολίτες. Είναι φυσιολογικό να παρατηρείται άγχος, θλίψη και ανησυχία μέχρι ένα βαθμό καθώς βιώνουμε μία πανδημία, η οποία μας επηρεάζει σε όσα αναφέρθηκαν παραπάνω. Ωστόσο, είναι απαραίτητο όλα τα άτομα και κυρίως οι γονείς να διατηρούν τη ψυχραιμία τους, να μην μεταφέρουν ανησυχία και φόβο στα παιδιά και να είναι σε θέση να διαχειριστούν το άγχος των εφήβων και των παιδιών. Συγκεκριμένα:

  • Είναι απαραίτητο να αποφεύγεται η υπερβολική έκθεση των παιδιών σε ειδήσεις και πληροφορίες σχετικές με το θέμα του COVID-19.
  • Ακόμη, είναι σημαντικό να γίνεται κατάλληλη και ειλικρινής ενημέρωση προς τα παιδιά και τους εφήβους αναλόγως την ηλικία τους ώστε να γνωρίζουν με λίγα και απλά λόγια την πραγματικότητα που βιώνει η κοινωνία και την ανάγκη τήρησης περιοριστικών μέτρων από όλους μας για να υπάρξει έγκαιρη πρόληψη και αντιμετώπιση της πανδημίας.
  • Προωθούμε, υποστηρίζουμε και ενισχύουμε την ενασχόληση των παιδιών με το παιχνίδι και με διάφορες δημιουργικές δραστηριότητες.
  • Επιπλέον, η οργάνωση ενός προγράμματος με τις ώρες παιχνιδιού, δραστηριοτήτων, ξεκούρασης, συζητήσεων και φαγητού θα βοηθήσει τα παιδιά να προσαρμοστούν ευκολότερα και πιο ευχάριστα στη νέα καθημερινότητα.
  • Η έκφραση καθημερινά των συναισθημάτων εκ μέρους κάθε μέλους της οικογένειας και ιδιαίτερα των παιδιών είναι αναγκαία. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσουν οι καθημερινές συζητήσεις, το παιχνίδι, η ζωγραφική και η συχνή έκφραση αγάπης και τρυφερότητας από τους γονείς προς τα παιδιά. Όταν ένα παιδί εκφράζεται και μοιράζεται τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς του αισθάνεται ανακούφιση και ηρεμία, δύο πολύ σημαντικά στοιχεία για τη σωστή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του.
  • Η τήρηση κανόνων υγιεινής διατροφής, σωστού ύπνου και φυσικής δραστηριότητας είναι απαραίτητα εφόδια για τη σωματική και ψυχική υγεία του κάθε παιδιού.
  • Διατηρούμε τις κοινωνικές σχέσεις της οικογένειας μέσω εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας όπως μέσω τηλεφώνου, μέσων κοινωνικής δικτύωσης κτλ.
  • Σε περίπτωση που παρατηρηθούν έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις είναι καλό να απευθυνθούμε τηλεφωνικά σε ειδικό ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων.
  • Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω και τα παιδιά να παραμείνουν ασφαλή είναι ανάγκη οι γονείς να προστατεύουν την υγεία τους.
  • Τέλος, προτείνεται η αποφυγή κατηγοριών και στιγματισμού προς άλλους. Πρέπει να γίνει κατανοητό από τα παιδιά πως ο ιός μπορεί να προσβάλλει τον οποιονδήποτε ανεξαρτήτως φυλής ή εθνικότητας.

ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ:

https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/03/odigies_paidia.pdf

Κοινωνική λειτουργός ΕΔΕΑΥ Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου «ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΑΔΗ»: Μαρία Μιχαηλίδου

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ

Ανάλογα με την ηλικία και τα ενδιαφέροντα του παιδιού, προτείνονται ενδεικτικά οι παρακάτω δραστηριότητες:

  • Συμμετοχή των παιδιών σε διαδικασίες της καθημερινότητας του σπιτιού, όπως για παράδειγμα στο μαγείρεμα. Το μαγείρεμα είναι μια ευχάριστη και συχνά δημιουργική διαδικασία για τα παιδιά. Μπορείτε να ενθαρρύνετε το παιδί να σας προτείνει κάποιο αγαπημένο φαγητό και μαζί να εκτελέσετε τη συνταγή. Αν το παιδί είναι μεγαλύτερης ηλικίας μπορείτε να συμφωνήσετε μία ημέρα την εβδομάδα να μαγειρεύει εκείνο για την οικογένεια με βάση τις δικές του προτιμήσεις.
  • Ασχολία στο σπίτι με δραστηριότητες όπως πάζλ, επιτραπέζια παιχνίδια. Υπάρχουν πάρα πολλά επιτραπέζια παιχνίδια, διασκεδαστικά και εκπαιδευτικά παράλληλα, κατάλληλα για όλες τις ηλικίες, με τα οποία μπορεί να απασχοληθεί ευχάριστα όλη η οικογένεια μαζί.
  • Ζωγραφική, σχέδιο, κολάζ. Δραστηριότητες για όλους. Πολλά παιδιά, (ιδίως νήπια ή παιδιά δημοτικού) ενθουσιάζονται όταν ζωγραφίζουν, εκφράζονται και αξιοποιούν δημιουργικά το χρόνο τους. Παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας μπορούν να ασχοληθούν με πιο σύνθετες εικαστικές δραστηριότητες, δημιουργώντας για παράδειγμα ένα κολάζ από φωτογραφίες.
  • Ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων, παραμυθιών, μυθιστορημάτων. Στο διαδίκτυο μπορείτε επίσης, να βρείτε παραμύθια και για τον κορωνοϊό, τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν να εξηγήσετε στο παιδί την κατάσταση που συμβαίνει.
  • Σταυρόλεξα, κουίζ, σουντόκου, σπαζοκεφαλιές. Αυτού του τύπου οι δραστηριότητες εξασκούν πολύτιμες γνωστικές δεξιότητες, θέτουν σε εγρήγορση το μυαλό ενώ παράλληλα είναι πολύ διασκεδαστικές.
  • Αναθέστε στο παιδί να τακτοποιήσει το δωμάτιό του, την ντουλάπα του, ώστε να καλλιεργήσει την υπευθυνότητα και την ανεξαρτησία του.
  • Οργανώστε στο σπίτι ανακύκλωση. Μπορείτε μαζί με το παιδί να οργανώσετε σε ένα σημείο του σπιτιού ή στο μπαλκόνι κουτιά ανακύκλωσης. Μπορείτε να ορίσετε το παιδί ως υπεύθυνο για τη δραστηριότητα αυτή.
  • Χρησιμοποιείστε τον υπολογιστή σας και περιηγηθείτε μαζί με το παιδί σε κάποιο ελληνικό μουσείο. Αρκετά μουσεία έχουν δώσει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής επίσκεψης. Είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα και ελκυστική δραστηριότητα για τα παιδιά αλλά και για σας!
  • Ακούστε μουσική μαζί με το παιδί. Η μουσική μας χαλαρώνει και μας γεμίζει με θετικά συναισθήματα.
  • Κάνετε μαζί γυμναστική. Υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες προτάσεις γυμναστικής στο διαδίκτυο. Επιλέξτε την πιο κατάλληλη και ασφαλή για εσάς και το παιδί.
  • Μπορείτε να οργανώστε κάτι σαν ένα «κυνήγι θησαυρού» στο σπίτι. Ειδικά τα πιο μικρά παιδιά ενθουσιάζονται με αυτή τη δραστηριότητα και θα νιώσουν ότι το σπίτι είναι ένας μαγικός τόπος κι όχι ένας τόπος γεμάτος με περιορισμούς και «μη».
  • Ασχοληθείτε με τον κήπο και τα λουλούδια. Εκπαιδεύστε το παιδί στην φροντίδα των φυτών και φυτέψτε κάτι μαζί.
  • Δείτε παλιά οικογενειακά βίντεο και φωτογραφίες. Μπορείτε να αφηγηθείτε στα παιδιά ευχάριστες αναμνήσεις των παιδικών σας χρόνων.
  • Μπορείτε να συγκεντρώσετε ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια που δεν χρειάζεστε πια με σκοπό να τα προσφέρετε.

ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ:

Πηγή κειμένου:  ekelalonia.gr,  ΚΕΣΥ νομού Κεφαλονιάς   

Ψυχολόγος ΕΔΕΑΥ Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου «ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΑΔΗ»: Ευτυχία Γεωργίου

 

 

Τοποθεσία

Επισκέψεις

Σήμερα8
Χθες9
Εβδομάδα78
Μήνας180
Σύνολο24673

Σε σύνδεση

  • IP: 3.138.197.104
  • Περιηγητής Unknown
  • Έκδοση
  • Λειτουργικό Unknown

Επισκέπτες

2
σε σύνδεση

17 Μαϊος 2025